W ruchu, poprzez doświadczanie, w zabawie...

Kodowanie na dywanie, to pomysł na zajęcia, które wspierają holistyczny rozwój dziecka.
Na zajęciach prowadzonych według ustalonych scenariuszy, dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym rozwijają uniwersalne kompetencje takie jak logiczne, algorytmiczne myślenie czy zadaniowe podejście do stawianych problemów.

Kodowanie na dywanie to interaktywna forma nauki programowania, która wykorzystuje specjalnie zaprojektowane dywany lub maty jako podstawę. Na tych matach znajdują się symbole i polecenia, które dzieci mogą wykorzystać do tworzenia sekwencji ruchów lub działań, które następnie są interpretowane przez specjalne urządzenia.

Jak działa kodowanie na dywanie?

  1. Kodowanie ruchem: Dzieci mogą używać swojego ciała do tworzenia sekwencji ruchów, które są odczytywane przez matę. Na przykład, stawiając stopę na symbol "do przodu", mogą zlecić robotowi, aby przeszedł naprzód.
  2. Kodowanie obrazkowe: Dywan może zawierać także graficzne symbole reprezentujące różne akcje, takie jak obrót w lewo, skok, czy podniesienie przedmiotu. Dzieci mogą układać te symbole w sekwencje, które następnie są interpretowane przez urządzenie.

Korzyści z kodowania na dywanie:

  • Rozwój umiejętności logicznego myślenia: Praktykowanie kodowania na dywanie pomaga dzieciom rozwijać umiejętności logicznego myślenia i rozumowania.
  • Zabawa i aktywność fizyczna: Kodowanie na dywanie to świetna okazja do łączenia nauki z ruchem, co sprawia, że proces staje się nie tylko edukacyjny, ale także zabawny i aktywny.
  • Wprowadzenie do programowania: To doskonały sposób na wprowadzenie dzieci w podstawy programowania w sposób interaktywny i przystępny.

Kodowanie na dywanie to innowacyjna i ekscytująca metoda nauki programowania dla dzieci. Łączy ona zabawę, aktywność fizyczną i rozwój umiejętności logicznego myślenia, co sprawia, że jest doskonałym narzędziem edukacyjnym dla najmłodszych adeptów technologii.

Przedszkole nr 82 w Poznaniu