Program wychowawczo-profilaktyczny powstał w oparciu o podstawę programową wychowania przedszkolnego, która wskazuje cele wychowania przedszkolnego, zadania profilaktyczno-wychowawcze przedszkola oraz efekty realizacji zadań w postaci celów osiąganych przez dzieci na zakończenie wychowania przedszkolnego.
Podstawowym celem i założeniem programu wychowawczo-profilaktycznego jest kształtowanie u dzieci prawidłowych postaw oraz wyposażenie ich w niezbędne wiadomości i umiejętności w zakresie funkcjonowania w społeczeństwie oraz bezpieczeństwa, rozpoznawania i przeciwdziałania zagrożeniom we współczesnym świecie.
Cele szczegółowe:
Dyrektor przedszkola:
Rada pedagogiczna:
Ustalone normy są jednakowe dla wszystkich dzieci i dotyczą:
Reguły zachowań obowiązujące podczas spożywania posiłków:
Reguły zachowań obowiązujące w łazience:
Higiena potrzeb fizjologicznych:
Etapy mycia rąk:
Myję ręce:
Normy zachowania w szatni:
Zasady zachowania podczas wycieczek, spacerów, wyjść na podwórko:
W toku oddziaływań wychowawczych i profilaktycznych stosuje się pozytywne wzmocnienia pożądanych zachowań dziecka.
Nagrodą może być:
Nieprzestrzeganie norm obowiązujących w grupie wiąże się z ponoszeniem konsekwencji własnych działań.
Konsekwencją może być: